Humanitarne akcije, prikupljanje humanitarne pomoći, donacije i doniranje

Već smo jednom pisali o ovoj temi, ali nije loše ponoviti, pogotovo u vremenima koja su iza i ispred nas.
⁃ Prije uplate za neku humanitarnu akciju, pogotovo ako se akcija odvija preko društvenih mreža ili internetskih platformi, obavezno se informirajte i provjerite istinitost dostupnih informacija
⁃ Svaka humanitarna akcija, pravne ili fizičke osobe, na području RH mora biti prijavljena nadležnoj županiji (prije su to bili uredi državne uprave)
⁃ Svi stalni prikupljatelji humanitarne pomoći također moraju biti evidentirani i registrirani za navedene aktivnosti
⁃ Ažurirane informacije o humanitarnim organizacijama i humanitarnim akcijama možete saznati na web stranici: www.mdomsp.hr
⁃ Sve humanitarne organizacije i organizatori humanitarnih akcija dužni su redovno slati izvješća te bilježiti svaku zaprimljenu kunu (ili proizvod) i na kraju imaju obavezu prikazati (opravdati) sve donacije i navesti svakog pojedinca koji je zaprimio neki oblik pomoći
⁃ Svaka humanitarna akcija prikupljanja sredstava mora imati poseban podračun (koji može glasiti na pravnu ili fizičku osobu) i zato nikada ne uplaćujte sredstva na tekuće račune pojedinaca.
⁃ Niti jedna, nama poznata, humanitarna organizacija ne prikuplja sredstva dolaskom pojedinaca na kućna vrata i u većini slučajeva iza toga se krije dobro organizirana mreža prevaranata ili pojedinaca krivih namjera.
⁃ Neke humanitarne organizacije prikupljaju sredstva slanjem uplatnica na kućne adrese, ali i tada je obavezno provjeriti vjerodostojnost akcije i organizacije.
⁃ Rijetke su organizacije, poput UNICEF-a, čiji su volonteri akreditirani i lako prepoznatljivi, koje prikupljaju sredsta na uličnim punktovima i štandovima. Nažalost, postoje agencije koje provode takve aktivnosti i vrlo mali postotak prikupljenog novca na kraju dođe do same humanitarne organizacije koju vam promoviraju. Veći dio novca zadržavaju agencije i tzv. volonteri, koji su u biti honorarno angažirani suradnici.
⁃ Organizirane mreže prosjačenja česte su na ulicama naših gradova i ako imate potrebu pomoći nekome ili mislite kako nisu dio te mreže, kupite neki proizvod i pokušajte izbjeći davanja u novcu.
⁃ Ako se odlučite za doniranje kroz kupnju uličnih časopisa, u Hrvatskoj postoje tri ulična časopisa. “Ulične svjetiljke”, prve ulične novine u Hrvatskoj, izdaje FSR Trsat iz Rijeke i dio su međunarodne zajednice uličnih novina. “Ulični fajter” izdaje udruga koju je pokrenuo Mile Mrvalj i prepoznati su kao dio zajednice koja pomaže beskućnicima. Nažalost, nemamo dovoljno informacija o “Uličnom fenjeru” koji se također prodaje na ulicama ponekih gradova.
⁃ Kada donirate, nemojte donirati zato jer vam nešto smeta u kući ili nemate gdje sa tim, ili se želite riješiti viška namještaja. Pogotovo kada je u pitanju doniranje za potrebe djece. Nemojte donirati razbijene, teško oštećene predmete i uništenu odjeću i obuću. Niti jedna organizacija tu donaciju neće proslijediti dalje, uvažavajući dostojanstvo korisnika
⁃ Ako nikome ne vjerujete, uvijek možete pomoći bez posrednika. U vašem susjedstvu, na ulici, u kvartu, sigurno ste uočili osobe u potrebi i nemojte se ustručavati pomoći
⁃ Kada direktno donirate vodite računa o životnoj situaciji pojedinca ili obitelji. Donacija ulja, riže, brašna i sl. nažalost neće biti od velike koristi beskućniku, iz jednostavnog razloga što nema mogućnost poklonjeno skuhati
⁃ Tijekom izvanrednih stanja poput virusa, potresa, poplava, požara i slično vodite također računa o okolnostima i onome što je potrebno. Npr. tijekom poplava donirajte čizme, ni slučajno obuću na visoku petu
⁃ Odjeću i obuću prije doniranja operite i složite, jer često organizacije imaju problema sa pojavom nametnika kod neuredne odjeće i obuće i takve donacije nisu iskoristive.
Na kraju, budite solidarni, informirani, volontirajte, sudjelujte ili direktno pomažite i sve naravno u okviru vaših mogućnost.
Neka doniranje ili uključivanje u neku akciju, nakon što se informirate, bude isključivo iz vaše želje pomoći nekome, a ne iz nekih drugih razloga.

Prikupljanje, evidentiranje, doniranje, dobra organizacija, vidljivost, suradnja, transparentnost, istinitost informiranja, uredno izvještavanje, česti kontakti sa korisnicima vrlo su važni za svaku akciju ili organizaciju.

Hvala svima koji pomažu i doniraju!!!
#uddrugamost #centarznanja